26.7.07

Persikka Iisalmessa



Iltaa täältä Iisalmesta!


Tänään saavuin tänne Iisalmeen Nevan luo. Minua vähän pelotti nähdä millainen mörkö se Neva on, mutta se olikin ihan kiva. Nyt kyllä olen vihainen sille Joensuun terkkarille, ihan turhaan rokotti minua!! :(
Neva esitteli minulle nopeasti talon tärkeimmät paikat jonka jälkeen me purettiin minun matkatavarat. Sitten me syötiin pientä välipalaa, minulla olikin jo nälkä tuon matkustamisen takia. Heti välipalan jälkeen me lähdettiin veneilemään. Neva otti myös virvelin matkaan jolla se meinasi kaloja narrata.

Rannassa me huomattiin, että rupeaa satamaan. Minä olisin kääntynyt takaisin, mutta Neva sanoi että kyllä se kohta ohi menee. Noh, odoteltiin puolituntia puun alla kunnes sade lakkasi. Minä taisin vähän kastua, mutta onneksi kesä kuivattaa!
Me soudettiin kaupungin rantaan, jossa Neva näytti kaksi rakennusta. Tuo valkoinen on kuulemma "Uusi kirkko" ja tuo toinen torni joku "Luma-keskus Majakka". Tuo "majakka" oli Nevan mukaan ennen paloasema, mutta siitä tehtiin sitten koulurakennus. Aika mälsää :(
Neva näytti minulle myös jonkun "Olvi"-nimisen rakennuksen. Se näytti aika jännältä paikalta, mitäköhän siellä tehdään? Neva yritti yllyttää minua tekemään ryöstöreissua sinne, mutta sanoin sille suoraan että EI!

Neva murjotti minulle vähän aikaa, mutta onneksi se kohta taas riemastui, kun sen uistimeen tarttui kala. Kala taisteli hirveästi vastaan, ja ikävä kyllä se ehti karata juuri ennen kuin me oltiin nostamassa sitä veneeseen. Se oli sellainen pikku hauki, mutta sillä oli silti tosi terävät hampaat, hui!

Me heiteltiin uistinta vielä vähän aikaa, kunnes yhden heiton kohdalla siima sanoi NAPS ja uistin lensi hienossa kaaressa päin järveä. Siinä vaiheessa Nevalta pääsi pari rumaa sanaa, joten minun piti laittaa korvat kiinni! Siihenpä se kalareissu sitten päättyikin :(


Tänään me ei puuhasteltu sen kummempia. Harmi, että Nevan pikkusisko ei ehtinyt leikkiä minun kanssa tänään. Se tuli vasta nyt illalla mummolasta eikä jaksanut enää tehdä muuta kuin mennä nukkumaan. No, huomenna sitten :)

Huomiseen!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kalastelu on kivaa, kiva kun Persikkakin pääsi melkein kokeilemaan itse kalastusta :D