29.5.07

Hei, lähdetään Helsinkiin..

Heipä hei taas! Täällä sitä ollaan nyt Suomen pääkaupungissa. Tints laittoi minulle soimaan kivan laulunkin, jonka nimi on Helsinkiin. Olipas kuuma odotella postilaatikossa muutama tunti, kun tintsillä oli kuulemma ollut kaksi koetta.






Ja siinähän se sitten mittarista näkyykin, että yli 25 astetta oli lämmintä. Se on tintsin mielestä ihan liikaa. Otimme tapaamisen kunniaksi vähän limpparia. Tints ei löytänyt minulle tarpeeksi pientä lasia, joten join korkista.






Minut esiteltiin heti talon eläinväelle. Tuon kissan nimi on Veera. Se oli ihan mukavantuntuinen kaveri. Se kertoi heti, että tämä tuoli on sen lempipaikka. Se on asunut syntymästään asti tintsin luona.
Veera halusi heti halata, koska olin sen mielestä suloinen. Hmm..toivottavasti se ei suunnittele syövänsä minua. Se kyllä vannoi, ettei possut kuulu sen ruokavalioon.
Talon koira, Relou, oli vähän ujompi kaveri. Se sanoi, ettei se oikein tykkää kamerasta. Tintsin mielestä oli ihme, että se suostui kuvaan. No, kai minä sitten olen niin mukava, että kaikki haluavat poseerata kanssani. :) Kyllä Reloukin oli ihan mukava tyyppi. Vähän kyllä tosiaan ujo..


Parvekkeella tapasin Leijonan. En uskaltanut mennä lähemmäksi. Katsokaa nyt noita hampaita! Se on pienen possun menoa, kun tuo tuosta riehaantuu.






Sitten tintsin pitikin jo ruveta lukemaan kokeisiin. Hän pahoitteli, ettemme voineet tehdä mitään hauskaa tänään eikä varmaan hirveästi loppuviikollakaan, mutta ei se minua haittaa. Kirjat, joita tints luki, olivat ihan outoja. Niistä kaksi oli kirjoitettu jollain salakielellä. Yhdestä sain vähän selvää, mutta siinäkin oli hirveän vaikeita sanoja. Lisäksi nuo salakielellä kirjoitetut kirjat olivat hurjan paksuja. Katsokaa, melkein yhtä korkeita kuin minä! Kysyin tintsiltä, miksi se lukee noita paksuja kirjoja eikä sitä ohutta, mutta se sanoi, ettei se ymmärrä siitä ohuesta mitään. Höh, ja siitä salakielestä muka ymmärtää!

Kun minulla ei ollut mitään tekemistä, tutustuin muihin talon asukkeihin. Tuossa on takarivissä vasemmalta lähtien Liten Ekorre, Antti/Timppa, Jätte-Ekorre (ja minä sylissä) ja Kana. Alarivissä on Lambi Lammas, Kroko ja Uni Nalle. Mangusti ei oikein tiennyt, oliko sen nimi Antti vai Timppa. Se sanoi tulleensa Lontoosta.
Sitten tapasin vielä pienemmät kaverit. Kuvassa on vasemmalta Virta Hepo, Pikku-Susen, Ankka, minä ja Halinalle. Virta Hepo on tehty oikeasti heijastinkankaasta. Ankka taas rupesi jauhamaan aina samaa juttua, jos sitä kätteli..

Tässä tämän päivän uutiset. Terkut vaan kaikille! Huomenna lisää!
Huh, vein tunnin tintsin lukuaikaa, kun hänen piti vähän auttaa kirjoittamisessa..

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

persikalla näyttää olleen kivaa, saanu uusia kavereitakin :D