28.4.07

Uusia tuttavuuksia - La 28.4.

Heippa hei kaikille! Persikka täällä taas kertoilee kuulumisia.
Aamu alkoi normaalisti... heräilimme ja söimme aamupalaa. Minulla ei ollut nälkä, joten tyydyin vain katselemaan. Luimme lehteä ja emäntä keskusteli äitinsä kanssa. Minulle tuli vähän ikävä omaa äitiä mutta se meni nopeasti ohi kun emäntä nappasi minut ja menimme pihalle. Aurinko paistoi ja pääsin vähän rallittelemaan. Istuskelin terassin kaiteella ja katselin maisemia. En voinut vastustella ja kiipesin sellasen valotolpan päälle. Se oli tosi korkeella ja pikkuisen minua huippasi. Onneksi en pudonnut.



Terassilla tapasin pari lehmää, joilla oli aika mielettömät kampaukset :D Hih hih. Ne kuulemma kohta saa kesäkampaukset mutta vielä ei ollut varmaa millaiset. Pyysin emäntää ottamaan kuvan minusta heidän kanssa. Jää joku muisto näistä hassuista veijareista.






Pääsin myös vatkaamaan Hermannia. Se on joku taikina jota hoidetaan melkein kaksi viikkoa. Ihan ihme juttu... Luin myös ohjeet mutta en minä niistä mitään ymmärtänyt. Lopulta siitä taikinasta leivotaan kakku ja se on kuulemma hyvää. En päässyt maistamaan mutta uskon kyllä että kakku on hyvää. Tykkään muutenkin kakusta, nami nami.




Tutkiskelin muutenkin vähän taloa. Siellä oli monta huonetta jossa oli sänky. Yhdessä oli tooooosi iso sänky, Persikka häviäisi sinne saman tien. En uskaltanut kokeilla sänkyä, jos vaikka olisin kadonnut sinne. Toisessa huoneessa oli paljon eläimiä, sellaisia pehmoisia kuten minä. Siellä oli ainakin yksi pupu ja leopardi-perhe. Taisi siellä olla leijona-perhekin. En uskaltanut häiritä heitä, ettei ne syö minua. Ne oli hurjan isoja joten tyydyin kaukaa katselemaan. Siinä huoneessa, jossa emäntäni ja minä majailemme, ei ole paljon muuta kuin sänky ja pöytä missä on tietokone. Emäntä sanoi, että se on hänen vanha huone. Paluu siis juurilleen, hih.


Aamulla tutustuin johonki euro-juttuun. Emäntä näpytteli seteleistä numeroita ja sitten jännäsimme tulisiko osumaa. Ei tullut. Höh, minä olisin halunnut osuman. Koko touhu näytti mielenkiintoiselta. Minulla ei kyllä ole seteleitä, joten en voi itse niitä näpytellä sinne missä kaikki muutkin setelit on kirjattu. Paljon niitä kyllä oli.

Tänään olimme taas ajelulla mutta nyt tyydyin vain matkustajan osaan. MsMoney ei antanut minun ajaa, koska menisimme moottoritielle jossa ajetaan satasta. Liian kovaa pienelle possulle. Ennen lähtöä huomasin ihanat narsissit ja olihan pakko mennä tonkimaan juuria... kärsä hieman mullassa lähdimme emännän autolla (joka muuten on kuvassa melkein kokonaan) kohti Kotkansaarta ja kyläpaikkaa. Minulle olisi kuulemma yllätys siellä. Olin ihan täpinöissäni, että mitäköhän siellä minua odottaa... yritin udella matkalla mutta emäntä ei kertonut yhtään mitään.


Perille päästyämme kiipesimme taas sellaisen laatikkotalon rappusia. Maiju tuli avaaman oven ja päästi meidät sisälle. Emäntäni ei ollut kertonut mitään muuta minusta kuin että olen possu nimeltä Persikka. Olin kuulemma söpö *punastuu*. Olohuoneessa huomasin heti häkin ja siellä majailevat asukit. Tapasin rottasisarukset Nöpön ja Nepin. Ne oli vähän riehakkaalla päällä enkä oikein saanut kuvia heistä. Lopulta saatiin otettu kuvat minusta heidän kanssaan. Eivät ne oikein minusta aluksi piitanneet ollenkaan, rallittelivat vain sohvalla hurjaa vauhtia. Maijun sängyllä oli iso kasa ilmapalloja ja meikä possu hyppäsi sekaan. Pallot vaan lenteli. Hih hih. Lopulta päädyin pallon vartijaksi :D



Jatkoimme emäntäni kanssa matkaa ja menimme meren äärelle, kuten MsMoney oli luvannut. Siellä satamassa oli paljon pieniä veneitä ja jokunen vähän isompikin. Ne kuulemma kuljettaa ihmisiä saaristoon kesäisin. Olisi ollut kiva päästä sellaisen kyytiin.







Kävimme myös Sapokan Vesipuistossa mutta siellä oli vielä aika ankean näköistä kun ei vielä ollut kukkia ja pensaatkin aika lehdettömiä. Pääsin kuitenkin poseeraamaan japanilaisessa puutarhassa. Mikä lie lyhty se oli mutta pieni minä siinä vierellä olin. Näin myös valtavan vesiputouksen, se oli aika näky. Toivottavasti pääsen vielä uudestaan tuonne puistoon kesällä kun kaikki on kukassaan ja on vihreämpää.
















Lopulta palasimme takaisin ja emännän piti työskennellä vähän. Kävin sillä välin tutustumassa isoon autoon, joka oli pihassa. Sen auton nimi on Taksi. Kömmin autoon sisään ja se oli valtava. Siellä oli paljon penkkejä ja takana oli joku juttu, kuulemma hissi. MsMoney kertoi, että sillä autolla kuljetetaan sellaisia ihmisiä jotka eivät pysty itse kävelemään tai ovat muuten niin huonossa kunnossa, että eivät pääse itse liikkumaan. Siksi siellä takana on se hissi, sillä nostetaan ne ihmiset autoon. Aika jännä juttu. Samaisella autolla kulkee kuulemma koululaisiakin. Pitihän sitä vähän rattia kokeilla kun näin ison auton rattiin pääsi :-)

Emäntä teki töitä ja minä lepäilin. Kävin välillä vähän kuntoilemassa ja söin vähän kurkkua. Kuntopyörä on jännä laite, siinä poljetaan ihan hulluna mutta ei liikuta mihinkään. Siinä oli paljon jotain numeroita, sain minä poljettua jonkin verran ja kulutin kuulemma muutaman kalorinkin siinä samalla. Pysyy linjat kunnossa!

Iltaa on vietetty hissun kissun ja kohta käydään nukkumaan. Huomenna on taas uudet tuulet ja matkaamme takaisin Kouvolaan. Mutta siitä sitten huomenna lisää. Heippa nyt kaikille ja hyvät yöt!

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hermanni on ollut myös meillä Persikan lisäksi kylässä (joskus kauan sitten).

Onneksi on ollut vaihteeksi aurinkoisia vierailuilmoja. Täällä ei oikein suosineet.
Siksi jäi merikin väliin... tai no pääsi hulinassa unohtumaan.

Anonyymi kirjoitti...

Hermanni täälläkin vieraillut :)

Persikalla on ollut taas kivaa! Äitikin tykkäisi joskus käydä siellä vesipuistossa, jossa Persikka vieraili. Persikka voiskin oppaana sitten toimia :D

Anonyymi kirjoitti...

eiköhän persikka pääse uudemman kerran käymään sapokassa, kun tulee tänne, sillä asunhan minä kotkassa.. :)